mandag 12. mars 2012

Spot on!

Jeg vet hva jeg tenker og hvordan jeg tenker det og hva jeg føler og jeg vet mye annet rundt hvordan livet utarter seg for tiden og hvordan jeg nyter og hvordan sinnet og sjelen og hjertet mitt samarbider for å få det beste ut av hver dag. Men jeg klarer ikke forklare det. Eller sette ord på det. Man Carina klarer. Hun skriver det til og med på rim.

Les og nyt.

Befri deg
        En kan ikke forutse dagen, men en kan velge hvitt fremfor svart
Når himmelen lysner med solen og månen igjen er lagt
Når skyene blekner fra rosa og en ny dag står frem,
kan man selv bestemme forutsetningen når dag igjen går mot kveld.
        Hva ønsker du for deg selv, du som tviler på da og nå?
Er det distansen du frykter mest, eller det faktum at du selv må gå?
Er det hva du selv må ofre, eller at ingen ofrer for deg?
Velg din farge ved morgengry, og dine tanker leder vei.
        Ikke la dine bitre erfaringer være lenker av uhemmet stål. 
Befri deg fra tanker og lengsler og bestem hvilken vei du vil trå.
Og om du så finner et feilsteg ikke døm deg selv for hardt,
men snu i en annen retning før dine feilsteg har gått for langt.
        For du er bare menneske du også, og som oss andre har du tvilt på deg selv.
Men sett deg godt til rette når dagen i dag går mot kveld.
For når natten stille smyger så stråler månen et sted,
og husk at himmelen ikke satte grenser når menneske fra månen så ned.


                                                        - Carina Gjørtz, 2011


Resten finner du på hjemmesiden hennes. Ta en titt. Hun har helt garantert et lite dikt som treffer deg i midten av hjertet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar