torsdag 16. februar 2012

Jeg kan ikke nekte for det.

Sånn pr. definisjon er jo jeg en kunstnersjel. Jeg burde gått barbent omtrent overalt, jeg burde bare brukt arveklær og gjerne ikke tenkt på hvordan jeg satte arveklærne mine sammen. Jeg er jo fotografstudent (sånn bortsett fra at jeg er sykemeldt akkurat nå, men det passer jo nokså godt inn under kunstnersjelen det også). Jeg skal jo meditere, se for meg motiver og bruke kreativiteten min til å skape noe. Nesten hele tiden. Og når jeg ikke skaper noe burde jeg sitte og tenke på det jeg skal skape snart.

Men jeg passer ikke inn i båsen min. Akkurat nå er nemlig det største problemet mitt at jeg har for liten bag (sånn rent bortifra alt det fysiske, men det glemmer vi et sekund). Jeg er nemlig det man kan kalle jentejente. Jeg skal reise bort i noen få dager. Fra fredag til tirsdag. En liten tur innom Tønsberg, så en avslapningstur til Tyskland med gode venner (fordi vi fortjener det) før det hele avsluttes i Tønsberg igjen. Jeg har med meg tre bukser og en shorts. Og tre kjoler. Tross alt snart vår. Og overdeler som passer til det. Og to par sko, pluss de jeg skal gå med i morgen. Og de som fortsatt står på stuebordet ved siden av baggen. Jeg bruker de egentlig aldri, men jeg tørr ikke reise uten dem. For jeg tror jeg kommer til å bruke dem. Som vanlig. Men jeg har ikke plass til dem. Og jeg har ikke engang pakket stellemappen ennå.

Jeg liker ikke inngå kompromiss med klærne mine. Eller eiendelene mine, for den saks skyld. Men jeg må det nå. Og jeg liker det ikke. For klart at stellemappen må med. Og litt kamerautstyr. Og mac`en. Så da må jeg la to par sko være alene hjemme. De som står på stuebordet og et annet par. Men hvordan velge? Det er det store spørsmålet i kveld. Jeg må trekke lapp, tror jeg. Eller noe sånt. Forrige gang jeg dro til Tønsberg i seks dager tok jeg likegjerne med meg alt jeg hadde. Nesten. Men da lo de litt av meg, og jeg har sagt at jeg LETT bare tar med en bag denne gangen. Så da blir det kompromiss-inngåelse med klærne.

Jeg trenger en større bag. Eller mindre klær. Jeg stemmer for større bag. Skal jo tross alt hjem en tur <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar