torsdag 22. mars 2012

Har ingen UFO, men det gikk greit.

I sted brukte jeg mye tid på å drømme om lappen eller penger til fly eller buss eller UFO eller tog eller et annet fremkomstmiddel, eller rett og slett gummitarzanben og kondisen til en ørn (hvis de har god kondis), for å ta med meg Magnusen min til favorittbryggen på østlandet. Der det var 19 grader i skyggen i dag. Og gode venninner delte jordbær i hvite sommertopper og ballerinasko. Jeg så bilder av det på facebook. Mange bilder. Og jeg følte meg litt alene i kjellerleiligheten min.

Jeg har desverre verken lappen eller penger til tog eller UFO. Men jeg sov lenge i dag. Og når jeg våknet hadde jeg både sjokoladeake og Jellybeans for 78,80,- fra Deli de Luca å spise. Som ble kjøpt etter både Daquiries og Mojitos i går kveld. Og jeg hadde ballonger fra Egon. Og det var sånn vær som gjorde at det eneste riktige å gjøre var å sette opp vinduene og ta frem grønnsåpen og lukke øynene og se for seg åpne, lyse rom med blafrende, gjennomsiktige gardiner og fjern barnelatter og en bussende bie. Sånn som når man var små og man løp rett inn fra hagen. Det var varmere ute enn inne, og man kunne ikke se noe fordi solen hadde blendet oss. Da var det alltid blafrende gardiner og grønnsåpelukt. Som blandet seg med lukten av sol og glade mennesker. Barndomslykkeminner.

Jeg hentet Magnus når jeg var våken nok og vi dro til Goddalen. Og han falt i vannkanten og sa Det var fint, mamma. Lille sønnen til moren sin det. Positiv og sånn. Og så har vi tatt på vårklær og lekt ute. Og vi har smilt og fått fremmede mennesker til å fotografere oss. Og jeg har på turkis neglelakk for første gang i mitt liv. Og dagen har egentlig vært ganske fin, selvom jeg ikke har vært på favorittbryggen på østlandet. For vestlandet har fjell og når det ikke blåser eller regner her, så er folk veldig omgjengelige og hyggelige. Og når kvelden går litt mer over til sen kveld skal jeg spise raklettrester mens jeg ser på Paradise Hotel (tragisk å gjøre, men klarer ikke la være).

Og kanskje kommer Furre og deler Jellybeans med meg. Siden det egentlig var han som hadde lyst på dem. Og jeg føler meg alt annet enn alene i dag. Fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar